W ostatnich dniach pojawiła się długo wyczekiwana funkcja w ramach programu Google Adwords – kierowanie na dane demograficzne w wyszukiwarce. Opcja znana z sieci reklamowej pojawiła się na części kont reklamowych, a w przeciągu kilku miesięcy zostanie wdrożona u wszystkich reklamodawców. Będzie to druga obok list remarketingowych RLSA opcja kierowania na odbiorców.

Co to oznacza dla branży hotelarskiej? Możliwości wykorzystania zapewne będzie bardzo wiele – tylko kilka przykładów przedstawionych poniżej pokazuje duże możliwości jeszcze bardziej precyzyjnego kierowania reklam:

  • możemy w łatwy sposób zrezygnować z wyświetlania reklam dla grup wiekowych które charakteryzują się najsłabszą konwersją (np. 18-24 lata to grupa która na ogół słabo konwertuje w przypadku większości hoteli zarówno dla segmentu gościa indywidualnego jak i biznesowego),
  • możemy eksperymentować z kierowaniem gościa na precyzyjną stronę docelową w zależności od wieku (oferta dla seniorów, wakacje dla rodzin z dziećmi itp.),
  • możemy tworzyć precyzyjne kampanie dla ofert tj. pakiety dla przyjaciółek kierując reklamy tylko na płeć piękną w wybranych grupach wiekowych np. 24- 45 lat,
  • możemy utworzyć bliźniacze kampanie kierowane na słowa kluczowe, ale z odrębnymi przekazami reklamowymi dla mężczyzn czy kobiet – spersonalizowane reklamy dobrze sprawdzą się np. przy ofercie walentynkowej czy na Dzień Kobiet.
  • możemy tworzyć precyzyjne kampanie promujące sale weselne, kierując je tylko na kobiety, które na ogół podejmują decyzję o ich wyborze, co w momencie gdy kampania jest ograniczana budżetem, pozwoli na oszczędności zwłaszcza na konkurencyjnych rynkach.

Możliwości zastosowania z pewnością będzie wiele, zwłaszcza w kontekście wykluczania najsłabszych grup demograficznych oraz przy kampaniach o dużym potencjale i ograniczanym dziennym budżecie gdzie będzie można skupić się tylko na najlepiej konwertujących grupach wiekowych. Wprowadzenie kierowania na demografię w wyszukiwarce z pewnością pozwoli usprawnić prowadzone kampanie, których zastosowanie optymalizacyjne będzie zależeć od oferty hotelu i pomysłowości prowadzącego kampanie.