W ostatnich dniach na kontach reklamodawców Google Adwords pojawił się nowy format rozszerzeń reklam – rozszerzenie wiadomości pozwalające na wysłanie SMS z poziomu reklamy prosto do hotelowej recepcji. 

W momencie gdy potencjalny klient będzie wyszukiwał w Google na odpowiednim urządzeniu w naszej reklamie pojawi się przycisk z ustawionym wcześniej tekstem. Po kliknięciu otworzy się okno wiadomości SMS z automatyczną treścią ustawioną wcześniej w ramach rozszerzenia. Dzięki temu użytkownik nie musi sam pisać całej treści wiadomości – wystarczy, że ją skoryguje lub uzupełni. Jak to się sprawdzi w branży hotelarskiej? Zachęcamy do eksperymentowania z rozszerzeniem. Przykładowy pomysł dla kampanii na ferie to treść w postaci „Proszę o kontakt i przedstawienie oferty na ferie zimowe 2017 w Państwa hotelu” lub „Interesuje mnie organizacja spotkania biznesowego w Państwa hotelu. Proszę dział sprzedaży o kontakt” w przypadku kampanii biznesowej. Może się okazać, że ten sposób kontaktu zaciekawi użytkowników i przyczyni się do większej niż normalnie liczby zapytań poprzez kanał telefoniczny.

Standardowo płatność następuje w momencie kliknięcia w przycisk rozszerzenia – tak jak za zwykłe kliknięcie z przejściem na stronę. Nowe rozszerzenie to kolejny ukłon ze strony Google w kierunku użytkowników urządzeń mobilnych. To także dodatkowe pole treści w reklamie co pozwala na zajęcie większego wizualnie pola na ekranie smartfona. Wykorzystanie z pewnością wpływać będzie na ranking reklamy zwłaszcza pod kątem mobile. Niemożliwe jest jednak śledzenie konwersji z rozszerzenia wiadomości – dostępne są jedynie statystyki o ilości wyświetleń i kliknięć. Rozszerzenie dostępne jest na wszystkich kontach, akceptacja trwa jednak chwilę dłużej niż przy innych rozszerzeniach.